تولید کابینت ممبران :

    کابینت ممبران در حقیقت همان کابینت وکیوم است که از جمله کابینت های مدرن و مجلل نوین به حساب می آید . کابینت ممبران بر خلاف این که بسیار زیبا و مجلل است قیمت کابینت آشپزخانه هنگفتی ندارد و چیزی حدود نصف کابینت چوبی خواهد شد . اگر بخواهیم بصورت تیتر وار پروسه تولید این محصول را توضیح دهیم باید عرض کنم که در روند تولید کابینت ممبران یک روکش PVC روی هسته ای از جنس ام دی اف ، نئوپان و یا چوب با استفاده از تکنولوژی مخصوص زده می شود و به اصطلاح وکیوم می گردد . از این روش ساخت در کمد ممبران نیز استفاده می شود . در تولید کابینت ممبران ابتدا طراحی مد نظر روی هسته ی مرکزی پیاده سازی خواهد شد و سپس هسته ی مرکزی را به چسب و رزین آغشته می کنند و در نهایت روکش PVC را روی آن می چسبانند .

    روکش ممبران فقط برای یک طرف ورق ام دی اف استفاده می شود و برای طرف دیگر معمولا از روکش های ارزان تری مثل روکش PVC سفید بهره گرفته می شود . لازم به ذکر است که اگر شما منزل نو خریداری کرده اید و مشغول کارهای داخلی ساختمان نظیر رنگ آمیزی دیوارها ، گچ بری سقف ها و … هستید نصب کابینت را به انتهای کار محول کنید . چرا که ممکن است در حین کارهای دیگر ، متحمل آسیب هایی جبران ناپذیر گردد و تمام زحمات و هزینه های شما بیهوده انگاشته  شود . تولید کابینت آشپرخانه امری کاملاً تخصصی است و حتماً باید به افراد متخصص این کار مراجعه نمود .

خلاصه محتوا :

در این مقاله قصد داریم راجع به یکی از انواع کابینت آشپزخانه به نام کابینت ممبران صحبت کنیم . تولید کابینت ممبران از جمله طراحی های مدرن و شیک در صنعت کابینت سازی به شمار می رود که در گروه تولیدی دورسو به صورت تخصصی صورت می پذیرد . اگر قصد خرید کابینت را دارید و در خصوص کابینت ممبران اطلاعاتی ندارید تا انتهای این مقاله با ما باشید .

اهمیت کابینت در آشپزخانه :

    اهمیت نصب کابینت امروزه بر کسی پوشیده نیست خصوصا خانم خانه هنگام خرید منزل ابتدا به آشپزخانه می رود . چرا که او بیشتر ساعات شبانه روز را در آشپزخانه به سر می برد . پس محیط آشپزخانه و حس خوبی که قرار است به او بدهد ، برایش بسیار حائز اهمیت خواهد بود . از ملزوماتی که در آشپزخانه بسیار مهم است کابینت آشپزخانه می باشد . کابینت در آشپزخانه هم از نظر ظاهری و زیبایی که به محیط می بخشد و یا ممکن است از آن سلب کند اهمیت دارد و هم از نظر کاربردی بسیار مهم می باشد . کابینت های جادار به راحتی تمام وسایل و ظروف آشپزخانه را در بر می گیرند و از شلوغی و بهم ریختگی آشپزخانه جلوگیری خواهند کرد. هم چنین در آشپزخانه های اوپن که فضای آشپزخانه تقریبا از تمام نقاط خانه پیداست دکوراسیون آشپزخانه اهمیتی دوچندان می یابد . می توان گفت کابینت در آشپزخانه بخش اعظم دکوراسیون آشپزخانه را شامل می شود لذا در دکوراسیون کل منزل بی تاثیر نخواهد بود . انواع مختلفی از کابینت های آشپزخانه در بازار موجود است ؛ در این مقاله راجع به تولید کابینت ممبران که یکی از انواع کابینت آشپزخانه می باشد؛ مطالبی را شرح خواهیم داد .

تولید کابینت ممبران در سبک کلاسیک :

    اگر شما در فکر اجرای سبک کلاسیک و سنتی برای آشپزخانه منزلتان هستید یکی از ملزوماتی که می تواند شما را در رسیدن به این مهم یاری کند کابینت آشپزخانه است . معمولا برای اجرای طرح کلاسیک آشپزخانه از کابینت های چوبی استفاده می شود که با توجه به قیمت بالای آن ها می توان کابینت های طرح چوب و تولید کابینت ممبران را جایگزین کرد . تولید کابینت ممبران در انواع طرح های سنتی و کلاسیک با منبت کاری های استادانه روی آن جایگاه ویژه ای نزد مشتریان یافته است . کابینت ممبران کلاسیک دارای دو نوع  پرکار و کم کار هستند . در کابینت ممبران کلاسیک پرکار نقش و نگارهای سنتی آن پیچیده تر خواهد بود و اغلب کابینت های کلاسیک ایرانی به این صورت هستند و هم چنین قیمت بالاتری نسبت به نوع کم کار دارند . کابینت های ممبران کلاسیک کم کار دارای طراحی هایی به مراتب ساده تر از نوع پرکار هستند.

آیا تولید کابینت ممبران فقط در سبک کلاسیک است؟

    همان طور که گفتیم سبک کابینت ممبران بستگی به طرحی که روی هسته ی مرکزی آن پیاده می­شود؛ دارد . اگر طراحی روی ورق ام دی اف زیر روکش ممبران شامل منبت کاری ها و طرح های سنتی باشد ؛ کابینت ممبران کلاسیک خواهیم داشت ولی اگر طراحی روی هسته ی مرکزی کابینت ممبران ساده و مدرن بود کابینت ممبران مدرن خواهیم داشت . لذا تصور این که تولید کابینت ممبران فقط در سبک کلاسیک امکان پذیر است کاملا غلط بوده و همه چیز به نظر و سلیقه ی مشتری باز می گردد . تولید کابینت ممبران مدرن به دو صورت مات و براق است . در مدل مات از روکش های نازک و مات استفاده می شود و در مدل براق از روکش های ضخیم و براق استفاده می گردد که نسبت به نمونه ی اول کاربرد کمتری دارد .

مزایا و معایب تولید کابینت ممبران :

    کابینت ممبران قابلیت اجرای انواع طرح ها و مدل ها دارد و این از مزیت های کابینت ممبران است . از معایب کابینت ممبران می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کیفیت کابینت ممبران وابسته به کیفیت کار کابینت ساز می باشد ؛ به طوری که اگر کیفیت کار کابینت ساز خوب نباشد ؛ کابینت ممبران عمر زیادی نخواهد داشت .
  • کابینت ممبران در برابر نور خورشید دارای مقاومت پایینی است لذا اگر آشپزخانه ی منزل شما نورگیر است و در معرض تابش مستقیم نور خورشید است ؛ استفاده از کابینت ممبران توصیه نمی­شود.
  • امکان بلند شدن روکش PVC از روی هسته ی مرکزی ( مغزی ) کابینت در صورتی که وکیوم روکش به خوبی صورت نگرفته باشد .
  • امکان آسیب دیدگی در اثر حرارت زیاد و مداوم لذا بایستی بین اجاق گاز و کابینت ها حداقل فاصله­ی 30 سانتی متری رعایت شود تا از سوختگی ورق و جدا شدن آن از مغزی جلوگیری گردد .
  • امکان آسیب دیدگی در اثر نفوذ آب و رطوبت . بنابراین لازم است تا بین سینک ظرفشویی و کابینت ممبران فاصله ی مناسب رعایت شود تا از خیس و یا مرطوب شدن کابینت ممبران جلوگیری شود و به تبع آن دوام کابینت ممبران افزایش یابد .

    در نهایت از این که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید کمال قدردانی را داریم . امید است که با خواندن این مقاله اطلاعاتتان در زمینه ی تولید کابینت ممبران ارتقا یافته باشد .