قیمت کابینت آشپزخانه به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت کابینت آشپزخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از عوامل موثر در قیمت کابینت آشپزخانه می توان به نوع کابینت های مصرفی اشاره کرد. در حقیقت نوع ورقه های مصرفی در قیمت کابینت آشپزخانه موثر می باشد. هر چه ورقه های مصرفی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت نهایی کابینت نیز بیشتر می باشد.

کابینت ها:

کابینت یکی از تجهیزات و یا وسایل بسیار مهم و همچنین پر مصرف در انواع آشپزخانه ها می باشد. هر ساختمان و یا منزل از قسمت های مختلف تشکیل شده است که هر کدام از قسمت های آن دارای ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی می باشد، همچنین هر کدام از آن ها علاوه بر تجهیزات منحصر به فرد نیاز به سیستم و یا استاندارد های ویژه ای می باشند. به عنوان مثال سرویس بهداشتی باید از سیستم تهویه عالی برخوردار باشد، همچنین آشپزخانه که به قلب خانه معروف است باید از سیستم تهویه مناسب، سیستم روشنایی خیلی خوب و …. برخوردار باشد. آشپزخانه هر منزل چشم انداز آن می باشد. در حقیقت علاوه بر هود، سینک، گاز صفحه ای و …، کابینت از دیگر تجهیزات آن می باشد. کابینت ها علاوه بر این که باعث ایجاد نظم در آشپزخانه می شوند، جنبه دکوری نیز دارند و نوعی دکور در دکوراسیون داخلی ساختمان محسوب می شود. قیمت کابینت آشپزخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد.

آشنایی مختصر با انواع کابینت:

کابینت های مصرفی در آشپزخانه ها انواع بسیار متنوع و مختلفی دارند که هر کدام ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی دارند. از انواع کابینت ها می توان به کابینت های ممبران، کابینت های هایگلاس، کابینت های فلزی، کابینت های روکش چوب، کابینت های ام دی اف و … اشاره کرد.

 

کابینت های ممبران:

کابینت های ممبران یکی از کابینت های لوکس و مرغوب می باشند. این نوع کابینت ها عموما دارای طرح ها و مدل های کاملا کلاسیک می باشند. کابینت های ممبران کابینت هایی می باشند که ورقه و یا چوب های مصرفی در تهیه و تولید کابینت ممبران ، وکیوم شده می باشند. در حقیقت می توان گفت روی ورقه های ام دی اف خالص روکشی به نام ممبران قرار می گیرد. این روکش ها توسط فشار بسیار زیاد روی چوب های ام دی اف پرس می شوند. این عمل به وکیوم معروف می باشد. کابینت های ممبران دارای ظاهری مات، براق، طرح چوب و … می باشند که انتخاب آن به سلیقه افراد بستگی دارد. لازم به ذکر است که کابینت های نامبرده در طیف رنگی بسیار گسترده تولید می شوند، بنابراین امکان هماهنگ شدن آنها با سایر تجهیزات و وسایل به خوبی امکان پذیر می باشد. برای آگاهی از قیمت کابینت ممبران مقاله مربوطه را مطالعه بفرمایید .

کابینت های هایگلاس:

یکی دیگر از انواع کابینت ها، کابینت های هایگلاس می باشند. این نوع کابینت ظاهر بسیار جذاب و زیبایی دارند. در حقیقت کابینت های هایگلاس نوعی کابینت می باشد که شبیه به شیشه می باشد. ورقه های مصرفی در تهیه و تولید کابینت هایگلاس  تقریبا سه لایه می باشند. ورقه های مصرفی از تخته های ام دی اف تشکیل شده اند، ام دی اف ها همان تخته ها و یا صفحه های چند لایه فیبر هستند که از چگالی لازم برخوردار می باشند. این صفحه دارای روکش های ملامینه می باشند که از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می کند. لایه سوم و یا لایه آخری که باعث براق و درخشان شدن کابینت ها می شود، پلکسی گلاس می باشد. این لایه مانند شیشه عمل می کند اما مقاومت آن نسبت به شیشه بیشتر بوده و ون کمتری دارد. کابینت های هایگلاس تنوع رنگی زیادی دارند و جذابیت محیط را چند برابر می کنند. لازم به ذکر است که علاوه بر زیبایی محیط، روشنایی را نیز افزایش می دهند. کابینت ها مانند شیشه عمل می کنند و باعث انعکاس نور می شوند. برای آگاهی از قیمت این محصول مقاله قیمت کابینت هایگلاس را مطالعه بفرمایید .

کابینت های چوبی:

کابینت های چوبی کابینت های تمام چوب می باشند که قیمت بالایی دارند. نگهداری و مراقبت از این نوع کابینت به مراتب سخت تر از کابینت های دیگر می باشد، همچنین تمیز کردن آن نیز به شدت سخت می باشد. این نوع کابینت ها بعد از مدتی به روغن کاری و جلا دادن احتیاج دارند. از کابینت های تمام چوب عموما در سبک کلاسیک و یا روستیک مورد استفاده قرار می گیرد.

کابینت های روکش چوب:

این نوع کابینت ها ظاهری مانند کابینت های تمام چوب دارند اما قیمت آن ها نسبت به کابینت های تمام چوب به مراتب پایین می باشد. این نوع کابینت ها از ورقه های ام دی ام تهیه و تولید می شوند. اما ورقه های مصرفی دارای روکش های چوبی می باشند. سطح ام دی اف ها روکش های چوبی قرار گرفته است.

کابینت های فلزی:

این نوع کابینت ها یکی از قدیمی ترین کابینت ها می باشند. کابینت های فلزی در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بیشتری نسبت به انواع کابینت ها دارند.

کابینت های ملامینه:

کابینت های ملامینه از کابینت هایی می باشند مغز اصلی آن از جنس نئوپان می باشد. کابینت های ملامینه از یک روکش بسیار نازک برخوردار می باشند که از نئوپان در برابر نفوذ آب و رطوبت محافظت می کنند.

قیمت کابینت آشپزخانه و عوامل موثر در آن:

قیمت کابینت آشپزخانه نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است. اما عوامل مختلفی  در قیمت نهایی کابینت ها موثر است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از عوامل موثر در قیمت کابینت آشپزخانه می توان به نوع کابینت های مصرفی اشاره کرد. در حقیقت نوع ورقه های مصرفی در قیمت کابینت آشپزخانه موثر می باشد. هر چه ورقه های مصرفی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت نهایی کابینت نیز بیشتر می باشد.
  2. از دیگر عوامل موثر در قیمت کابینت آشپزخانه می توان به مساحت آشپزخانه و همچنین میزان کابینت های مصرفی اشاره کرد. هر چه قدر آشپزخانه بزرگ تر باشد، کابینت بیشتری لازم می باشد.
  3. هزینه نصب و ساخت کابینت ها از دیگر عواملی می باشد که در قیمت کابینت آشپزخانه موثر می باشد. در حقیقت برش زدن ورق های مصرفی و ساخت کابینت ها، همچنین نصب آن ها نیز در قیمت نهایی کابینت موثر می باشد.
  4.  کابینت ها برای نصب و راه اندازی به تجهیزات و وسایل دیگری مانند دستگیره، لولا و … نیاز دارند. لازم به ذکر است که هرچه کیفیت نهایی دستگیره ها و لولا بیشتر باشد، قیمت کابین آشپزخانه نیز بیشتر می شود.
  5. طرح و یا مدل های انتخابی علاوه بر ورقه های مصرفی در قیمت نهایی کابینت موثر است. به عنوان مثال مدل های ساده نسبت به مدل هایی پر کار از قیمت مناسب تری برخوردار می باشند.