قیمت کابینت ممبران و عوامل موثر بر آن :

قیمت کابینت ممبران نسبت به کیفیت آن مناسب است، البته عوامل مختلفی در قیمت نهایی آن موثر است. کابینت های ممبران کابینت هایی با طرح کلاسیک می باشند. کابینت های کلاسیک کابینت های گران قیمتی خواهند بود، بنابراین یکی از مزایای کابینت های ممبران شبیه بودن به کابینت های کلاسیک اما با حداقل هزینه می باشد.

کابینت ها و ممبران:

 کابینت یکی از تجهیزات بسیار لازم و ضروری در آشپزخانه می باشد. در حقیقت آشپزخانه ‌ها یکی از قسمت های بسیار مهم و ضروری در ساختمان ‌ها و منازل می باشند که باید بر اساس استاندارد های لازم ساخته شوند و تجهیزات و وسایل مرغوبی داشته باشند. آشپزخانه قلب خانه می باشد که مهمترین قسمت آشپزخانه کابینت خواهد بود. کابینت های آشپزخانه علاوه بر این که باعث ایجاد نظم در آشپزخانه می ‌شوند، جنبه دکوری نیز دارند. در حقیقت کابینت های استفاده شده در آشپزخانه نوعی دکور محسوب می ‌شوند و در دکوراسیون منزل و ساختمان به شدت موثر می باشند. کابینت ها انواع مختلفی دارند که تفاوت آن ها مربوط به متریال های به کار رفته در آن ها می ‌باشد. از متریال های بکار رفته در انواع کابینت می ‌توان به فلز، چوب، شیشه، ام دی اف و … اشاره کرد. یکی از کابینت ‌های محبوب و همچنین کلاسیک که امروزه از آن به شدت استفاده می ‌شود، کابینت های ممبران می باشد. قیمت کابینت آشپرخانه ممبران نسبت به کیفیت آن مناسب است، البته عوامل مختلفی در قیمت نهایی آن موثر است. واژه ممبران به معنی روکش، لایه، پوسته و … می باشد، بنابراین چوب ممبران به چوبی گفته می ‌شود که دارای روکش می باشد. کابینت ممبران از چوب های روکش دار ممبران تهیه و تولید شده اند.

آشنایی با کابینت های ممبران:

ممبران روکشی می باشد که روی چوب ها و یا صفحه های ام دی اف نصب می شود. این لایه انواع مختلفی دارد که می ‌توان به لایه های مات، لایه های براق و لایه های طرح چوب اشاره کرد. لازم به ذکر است که این ورق در طیف رنگی بسیار گسترده تهیه و تولید می‌ شود. صفحات ممبران مصرفی در تهیه کابینت های ممبران، توسط فشار های بسیار زیاد تولید می ‌شوند. در حقیقت روکش های ممبران بر روی ورقه های ام دی اف قرار می‌ گیرند، سپس روکش ها توسط فشار زیاد روی ورقه های ام دی اف نصب می ‌شوند به این عمل، وکیوم گفته می ‌شود. به طور کلی چوب های مصرفی در کابینت های ممبران چوب های وکیوم شده توسط ممبران می باشند. کابینت های ممبران دارای سطح کاملاً صاف و جذابی هستند.

با مزایا و یا ویژگی های کابینت ممبران آشنا شوید:

کابینت های ممبران مزایای زیادی دارند که می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تنوع بسیار زیاد کابینت های ممبران در طرح و رنگ، یکی از مزایا و ویژگی ‌های این نوع کابینت می باشد. در حقیقت امکان ایجاد انواع طرح ها و نقش ها توسط دستگاه سی ان سی بر روی ام دی اف مصرفی وجود دارد.
  2. کابینت های ممبران کابینت هایی با طرح کلاسیک می باشند. کابینت های کلاسیک کابینت های گران قیمتی خواهند بود، بنابراین یکی از مزایای کابینت های ممبران شبیه بودن به کابینت های کلاسیک اما با حداقل هزینه می باشد. در حقیقت ایجاد کابینت های کلاسیک توسط ممبران با کمترین هزینه یکی از مزایا کابینت های ممبران می باشد
  3. به دلیل وکیوم کردن ام دی اف های مصرفی، درز و یا بندی در سطح ورقه های استفاده شده در تهیه و ساخت کابینت ها وجود دارد. بنابراین این ویژگی در زیبایی کابینت ها به شدت موثر است.
  4. امکان ایجاد طرح های ظریف به همراه ریزه کاری، در کابینت ممبران وجود دارد. در حقیقت می توان طرح های منبت کاری، قلم کاری و … را روی ورقه ها اجرا کرد.
  5. یکی دیگر از مزایا کابینت های ممبران مقاومت آن ها در برابر نفوذ آب و رطوبت می باشد. در حقیقت کابینت های نامبرده در برابر نفوذ آب و رطوبت نسبت به انواع کابینت ها از مقاومت بالاتری برخوردار می باشد.
  6. از دیگر ویژگی ها و یا مزایای کابینت های ممبران سرعت تمیز شدن کابینت ها می باشد. در حقیقت به راحتی می توان کابینت ها را تمیز کرد.

معایب کابینت های ممبران چیست؟ 

کابینت های ممبران مانند انواع کابینت ها، معایبی دارند. اما معایب این نوع کابینت نسبت به مزایای آن بسیار ناچیز می باشد. از معایب کابینت های ممبران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کابینت های ممبران نسبت به نور و حرارت حساس می باشند. در حقیقت این امکان این وجود دارد که بعد از مدتی تغییر رنگ بدهند. البته لازم به ذکر است که اگر وکیوم ورقه ها به خوبی و با کیفیت عالی صورت گرفته باشد، تغییر رنگ به ندرت صورت می گیرد.
  2. از دیگر معایب آن می ‌توان به حساس بودن آن ها در برابر اجسام تیز اشاره کرد. بنابراین هنگام کار با وسایل تیز باید دقت زیادی صورت گیرد.
  3. هنگام خرید کابینت های ممبران به سراغ مدل هایی با طرح ها و مدل های ظریف نروید. زیرا ممکن است وکیوم های صورت گرفته در طرح های ظریف، با دقت نظر بالایی انجام نشده باشد. این امر ممکن است بعد از مدتی باعث باد کردن چوب و رویه آن شود.

عوامل موثر در قیمت کابینت ممبران:

قیمت کابینت ممبران نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. اما عوامل مختلفی در قیمت کابینت ممبران موثر است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یکی از مهم ترین عوامل موثر در قیمت کابینت ممبران، نوع ورقه ها و همچنین کیفیت نهایی ورق های کاربردی در تهیه و تولیدکابینت ممبران می باشد. در واقع هرچه وکیوم ورقه ها با دقت بالا تر و با کیفیت بیشتری صورت گرفته باشد، قیمت نهایی کابینت نیز بیشتر خواهد بود.
  2. مساحت آشپزخانه از دیگر عوامل موثر در قیمت نهایی کابینت های ممبران می باشد. هر چه مساحت بیشتر باشد به کابینت بیشتری نیاز است.
  3. هر چه طرح و یا مدل های انتخابی پر کار تر باشد، قیمت کابینت بیشتر می شود. در واقع وجود طرح های ظریف و همچنین کابینت های پر کار در قیمت نهایی کابینت موثر می باشد.
  4. از دیگر عوامل موثر در قیمت نهایی کابینت های ممبران می توان به هزینه نصب آن اشاره کرد.
  5. وسایل و تجهیزات دیگری در کابینت ها نیاز است که می توان به دستگیره های کابینت، لولا ها و … اشاره کرد. هر چقدر تجهیزات لازم مرغوب تر باشد و از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت کابینت بیشتر می شود.