اهمیت تولید کابینت آشپزخانه :

    تولید کابینت آشپزخانه از دیرباز مورد توجه معماران ، طراحان داخلی و اعضای ساکن در خانه بوده است. امروزه تولید کابینت آشپزخانه به لحاظ مدرنیته شدن جوامع و سبک معماری ها اهمیت بیشتری یافته است. در اغلب معماری ها به سبک نوین داخل فضای آشپزخانه از پذیرایی و هال نیز کاملا قابل رویت است لذا دکوراسیون آشپزخانه در دکوراسیون و جلوه ی تمام خانه تاثیر به سزایی دارد . تولید کابینت آشپزخانه نیز از جمله دکوراسیون آشپزخانه می باشد و می توان گفت مهم ترین جزء آشپزخانه محسوب می شود . هم چنین کابینت در دفاتر اداری به منظور نگهداری وسایل استفاده می شود لذا ضروری است اگر به چیدمان آن مکان اهمیت می دهید به نوع کابینت مصرفی اهمیت دهید . در ادامه با انواع کابینت و نحوه ی تولید کابینت آشپزخانه بیشتر خواهیم گفت .

انواع کابینت آشپزخانه :

    قبل از سفارش و خرید کابینت لازم است نکاتی را در مورد تولید کابینت آشپزخانه بدانید . دانستن این نکات موجب می شود که بدانید از چه نوع کابینتی بهره می گیرید جنس آن ، استحکام آن و قیمت کابینت نهایی محصول به چه صورت می باشد . انواع کابینت آشپزخانه به شرح ذیل است :

  • کابینت آشپزخانه ام دی اف
  • کابینت آشپزخانه های گلاس
  • کابینت آشپزخانه چوب و روکش چوب
  • کابینت آشپزخانه فلزی و استیل
  • کابینت ممبران
  • کابینت آشپزخانه روکش چوب

دانستن خصوصیات کلی هر کدام از انواع کابینت های ذکر شده در بالا به شما در شناسایی و انتخاب کابینت مورد نیاز شما از لحاظ کارایی ، کیفیت و قیمت بسیار کمک خواهد کرد .

    از جمله معروف ترین و محبوب ترین های تولید کابینت آشپزخانه می توان به کابینت آشپزخانه ام دی اف ، هایگلاس و ممبران اشاره کرد . قبل از نهایی کردن سفارش شما باید ابتدا از نوع کابینت مد نظر خود اطمینان حاصل کنید ؛ به این منظور لازم است که کابینت ساز در محل نصب کابینت ها حضور داشته باشد و شما طراحی پیش فرض خود را به ایشان ارائه داده ؛ کابینت ساز با تجربه به فراست در می یابد که برای این طرح پیشنهادی و ابعاد موجود کدام مدل از انواع کابینت های آشپزخانه مناسب است . هم چنین ایشان با محاسبه ی دقیق از متریال مورد استفاده ، ابعاد موجود و هم چنین طراحی در نظر گرفته شده قیمت کل سفارش را خدمت شما خواهند گفت . لذا لازم است که قبل از هر خریدی از قیمت نهایی و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید تا دچار خسارت نشوید و خرید خود کاملا راضی باشید . چرا که خرید خوب کردن و رضایت داشتن از آن حال انسان را به شدت خوب می کند ؛ خصوصا اگر این خرید در دکوراسیون منزل تاثیر مثبتی داشته باشد .

چگونه از قیمت نهایی محصول مطلع شویم ؟

    در مراحل تولید کابینت آشپزخانه اطلاع از قیمت تمام شده ی محصول برای سفارش دهنده بسیار حائز اهمیت است . نحوه ی سفارش تولید کابینت آشپزخانه یا به صورت سنتی و در حقیقت پرس و جو از آشنایان و یافتن یک کابینت ساز صورت می گیرد و یا به روش تکنولوژی و ثبت سفارش اینترنتی با کابینت سازها آشنا می شویم . در مورد قیمت نهایی کابینت آشپزخانه و یا دفتر کار اگر کابینت سازها به شما به صورت متری قیمت دهند در حقیقت این قیمت مبنی بر ساده بودن طرح کابینت و ابعاد مشخص و ثابت آن است لذا اگر برای کابینت های خود طرح خاصی را مد نظر گرفته اید و یا این که مسیر کابینت زنی شما دارای پیچ و خم است پیشنهاد می شود که برای گرفتن قیمت نهایی کابینت های خود حتما کابینت سازهایی را به منزل و یا دفتر خود آورده و با توضیح دادن طرح پیشنهادی کابینت خود و هم چنین نشان دادن مکانی که باید کابینت نصب شود ؛ قیمت تمام شده ی محصول را پس از محاسبات کابینت ساز دریافت کنید . البته ناگفته نماند که متریال مورد استفاده نیز در قیمت محصول تاثیر بسزایی خواهد داشت . با اطلاع یافتن از قیمت پیشنهادی چند کابینت ساز می توانید با هر کدام که کارش بهتر است و قیمت مناسب تری پیشنهاد می دهد قرارداد نوشته و سفارش خود را به او واگذار نمایید .

 اگر در منزل خود قصد دارید دستی به سر و روی کابینت های آشپزخانه تان بکشید می توانید یا به طور کلی کابینت ها را تعویض کنید و یا همان ها را بازسازی کنید . در روند بازسازی کابینت های آشپزخانه این شما هستید که تصمیم نهایی مبنی بر رنگ آمیزی و یا تعویض درب کابینت را می گیرید . نکته ای که در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد این است که رنگ آمیزی کابینت ها مخصوص انواع کابینت های چوبی و فلزی است که باعث می شود کابینت های قدیمی شکل و شمایل زیبا و جذابی به خود بگیرند . در خصوص تعویض درب کابینت آشپزخانه که بیان کردیم می توان درب کابینت های فلزی را با درب هایی از جنس ام دی اف تعویض نمود که این در نوع خودش ابتکار جالبی می تواند باشد .

رضایت مشتری یا کسب درآمد؟

    اطمینان از کیفیت کار کابینت ساز در خصوص تولید کابینت آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است . برای این کار باید به کارهای قبلی کابینت ساز مراجعه کنیم و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنیم چرا که برخی از کاسبان فقط به درآمد می اندیشند در حالی که عده ای در این میان نیز هستند که به رضایت مشتری اهمیت می دهند . غافل از این که مشتریان اگر از کابینت های تحویلی خود راضی باشند آن کابینت ساز را به دیگران معرفی می کنند مسلما عکس این مورد نیز صادق می باشد . لذا بر شما واجب است که با تحقیق و با چشم باز بهترین کابینت ساز منطقه ی خود را برگزیده و تولید کابینت آشپزخانه خود را به او بسپارید .

    در نهایت از این که وقت خود را صرف مطالعه ی این مقاله کردید از شما بی نهایت سپاس گزاریم . امید است که با خواندن این مقاله اطلاعات خود را در خصوص تولید کابینت آشپزخانه ارتقا داده باشید .