پاراوان سربی یا جداکننده سربی متحرک چیست؟

پاروان سربی نوعی جداکننده محافظ سربی متحرک و قابل جابه جایی است . در هنگام کار با  دستگاه های رادیوگرافی بر اثر تابش پرتوهای اشعه های ایکس که به راحتی در محیط پخش می شود که می توان  با ایستادن در پشت یک سد محافظتی مانع ورود آن اشعه های ایکس و مضر بر بدن شده به همین علت وجود یک پاراوان سربی در مراکز درمانی از برخورد این پرتوهای اشعه ایکس پراکنده شده در محیط با بدن جلوگیری می کند. در مواقعی که برای ساختن اتاقک های جداگانه فضای کافی وجود نداشت برای محافظت از این پرتوهای خطرناک می توان از پاراوان سربی استفاده کرد چون بودجه ی آن چنانی برای حفاظت از این پرتوها و انجام سدی مطمئن در مقابل اشعه های دستگاه های پزشکی نیاز نیست و همانند  یک دیوار سربی می تواند افراد را در مقابل انواع پرتوهای خطرناک یون ساز مانند گاما و اشعه ی ایکس و .. محافظت نماید.

در داخل این پاراوان سربی از ورق های مختلف بسته به سفارش مشتری از 2 میلی متر و 1.5 میلی متر و 1 میلی متری می باشد و در دو طرف آن ورق هایی با صفحات چوبی با کیفیت ترین رویه های رنگی MDF استفاده شود ( در صورت سفارش مشتری به صورت سلیقه ای می توان بر روی پاوران ها  شیشه نصب  نمود. در ساخت و طراحی این دیوار سربی متحرک از یک ماده ی کامپوزیتی که مخصوص بوده استفاده می شود این ماده موجب می شود سطح بیرونی پاراوان ها در مقابل رشد میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها و کپک ها و ویروس ها و قارچ ها حفاظت نماید. به طور معمول باید به همه ی نکات مختلف به هنگام خرید هر محصول توجه لازم را نمود تا بتوان یک محصول کاربردی و مفید را تهیه کردپاروان متحرک محافظ  هم از این قاعده مستثنی نمی باشد و برای این که بهترین انتخاب را برای خرید بتوانیم انجام داده باشیم باید به نکات خیلی مهم در هنگام خرید آن و طراحی و سفارش آن مورد توجه قرار دهیم. چون هرچقدر جنسی که انتخاب می کنیم مرغوب تر و با کیفیت تر باشد از طول عمر بالاتر و کارایی بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

پاراوان تک لت و چند لت سربی به چه صورت ساخته می شود و چه مزایایی دارد ؟

در مواردی که در نزدیکی دستگاه پرتوکار قرار دارد به خاطر جلوگیری و ممانعت از قرار گرفتن آن شخص در معرض اشعه ها باید از دیوار محافظتی در مقابل آن اشعه ها استفاده نمود که پاراوان سربی به عنوان یک گزینه مناسب برای ایجاد یک سدی مطمئن در مقابل انواع پرتوهای خطرناک می باشد. این محصول در دو صورت متحرک و ثابت ( پارتیشن سربی ) قابل سفارش و تولید می باشد که این پاراوان ها در رنگ بندی های مختلف و ابعاد متفاوت ساخته و تولید می شود و به راحتی می توان آن را نصب نمود. پاراوان سربی متحرک این مزیت را دارد که به راحتی قابلیت جا به جایی از یک مکان به مکان دیگر را دارد ولی در مدل های جدا کننده سربی به صورت ثابت این نوع قابلیت ممکن نیست.

پاراوان سربی معمولا در بازار به دو صورت موجود می باشد یکی به صورت پاراوان های تک لنگه و دیگری به صورت پاراوان های سه لنگه. در پاراوان های تک لنگه که فقط دارای یک لت اصلی به همراه شیشه ی سربی که به دلخواه مشتری می باشد است و در نوع دوم که به صورت پاراوان های سه لنگه می باشد متشکل از یک لت اصلی در کنار دو درب کمکی می باشد.

از مزایای استفاده این محصول محافظ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای 3 لت می باشد که فضای بیشتری را ایزوله می کند و این لت ها قابلیت تا شدن دارند
  • سهولت در جا به جایی آن به دلیل وجود چرخ ها در زیر لت ها
  • متناسب با سلیقه مشتری دارای رویه هایی با طرح ها و رنگ های متفاوت