انواع مدل های کابینت آشپزخانه های کوچک :

کابینت آشپزخانه های کوچک یکی از پرکارترین و مهمترین بخش یک تولید کننده کابینت است که قدرت طراحی او می تواند یک ترکیب و ظاهر خوب به آشپزخانه بدهد . چون در آشپزخانه کوچک که فضا کم است دست طراح برای طراحی و تعبیه امکانات لازم بسته است . در این فضاها نیاز به خلاقیت بالا و تجریه بالایی دارد . همانگونه که بهتر می دانید، کابینت ها انواع و اقسام زیادی دارند. همچنین هر روز که به جلو می رویم، با توجه به پیشرفت صنعت مد و دیزاین، مدل ها و سبک های جدیدی روانه بازار می شوند. مدل هایی که اخیرا بیشتر مورد پسند مردم ایران قرار گرفته است، دو سبک کلاسیک و مدرن می باشد. البته هر کدام از این سبک ها به عنوان شاکله ی اصلی طرح هستند و در زیر مجموعه ی خود انواع مختلفی دارند. معمولا سفارش دهندگان، زیاد به گونه های مختلف این زیرمجموعه ها اهمیت نمی دهند و هدف اصلی شان همان سبک مربوط به شاکله اصلی است. ناگفته نماند که افراد عادی معمولا تفاوت بین زیر مجموعه ها را متوجه نشده و تفاوت ها بیشتر در چشم متخصصان این زمینه نمایان می شود. امروزه با توجه به پیشرفت صنعت طراحی داخلی در ایران و همچنین پیشرفت اهالی این حوزه، در زمینه های مختلف، کابینت آشپزخانه جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

طراحی کابینت آشپزخانه با توجه به شیوه و سبک هر طراح دارای تفاوت های زیادی است. به عنوان مثال یک طراح آرامش طلب است و در همه ی طرح های خود، سادگی و آرامش را لحاظ می کند. یک طراح هم از ذهنی پویا و هیجانی برخوردار است و همواره به دنبال این است که انواع و اقسام طرح ها را در نقاط مختلف آشپزخانه لحاظ کند.

طراحی کابینت آشپزخانه در فضاهای کوچک :

امروزه با توجه به افزایش شرکت های تولید کننده ی ورق MDF، رنگ بندی این محصولات بسیار متنوع شده اند؛ به گونه ای که در بسیاری از موارد، انتخاب رنگ مورد نظر موجب سردرد خواهد شد!

در کنار همه ی این رنگ ها و نقش و نگارها، یکسری از رنگ ها هستند که به عنوان رنگ پایه محسوب می شوند. رنگ های پایه در اغلب آشپزخانه ها به چشم می آیند. به عنوان مثال رنگ قهوه ای یا رنگ چوب قهوه، در بیشتر آشپزخانه ها به کار رفته است. این رنگ به موجب چشم نواز بود، علی الخصوص زمانی که با رنگ های سفید ترکیب می شوند، یکی از ترکیب های منحصر به فرد به حساب می آید.

در دنیای امروزه، مسکن انسان ها به سمتی می رود که افراد در متراژهای پایین زندگی می کنند. متراژ پایین خانه بر تمامی ریز فضاها اثر گذاشته و به تبع آن آشپزخانه ها را هم کوچک می کند.

بر خلاف متراژ خانه ها، تجملات روز به روز در حال افزایش است. هرچه به جلو می رویم اکسسوری ها و لوازم آشپزخانه ها زیادتر می شوند به گونه ای که کابینت آشپزخانه ها بایستی بسیار جادار ساخته شوند که بتواند این حجم از وسیله را در خود جای دهد.

پس طراحی و ساخت و اجرای اصولی کابینت آشپزخانه کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر کابینت آشپزخانه به صورت اصولی تعبیه شود، طبیعتا این قابلیت را خواهد داشت که فضای آشپزخانه ی شما را دو برابر کند.

نکته ی دیگری که در مورد آشپزخانه های کوچک وجود دارد، این است که معمولا پیمانکاران نمی توانند از نظر زیبایی مانور ویژه و خاصی را در این آشپزخانه ها بدهند. علت این امر هم این است که از نظر متراژ دست پیمانکار کاملا بسته است. البته مجریان متخصص و کاربلد بازار قطعا می توانند حتی از کمترین فضا، زیباترین کابینت را اجرا کنند. کافیست تا در ژورنال نمونه کارهای شرکت دورسو، کابینت آشپزخانه های کوچک را مشاهده کنید. آن موقع خواهید دانست که مهارت اجرا کننده، یعنی چه!

ریتم ساختاری کابینت ها به گونه ای است که گاها مجری مجبور می شود تا یکسری از فضاها را در کار پرت کند. البته این امر بدیهی است و در کار ساخت و اجرای کابینت زیاد پیش می آید. منتهی د اینجا تبحر و مهارت مجری مشخص می شود که چگونه این فضاهای پرت شده را به حداقل ممکن برساند.

پس در هنگام سفارش کابینت حتما قبل از انعقاد قرارداد، طرح سه بعدی کابینت آشپزخانه خودتان را از پیمانکار بگیرید و به خوبی آن را برانداز کنید. این عامل چندین فایده دارد: اول اینکه طرح نهایی را دیدید و پسندید. در این صورت دیگر در پایان کار نارضایتی وجود نخواهد داشت. دوم اینکه قیمت دقیق کار با توجه به مصوبه واحد صنفی مشخص خواهد شد. سوم اینکه مجری هم قبل از شروع کار، پلان اجرایی را به خوبی آنالیز و تحلیل خواهد کرد.

کابینت آشپزخانه سفید : 

همانگونه که پیشتر عرض کردیم، در رنگ بندی کابینت های آشپزخانه یکسری از رنگ ها هستند که به صورت پایه و ثابت می باشند. یکی از این رنگ ها که به شدت مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است، کانال رنگی سفید می باشد.

کانال رنگی سفید، دارای رنگ های مختلفی است که مهم ترین آن: سفید یخچالی، بژ، شیری، کرم لایت و… می باشد. رنگ سفید قابلیت مهمی که دارد، این است که تقریبا با همه ی رنگ های موجود در بازار ترکیب شده و جلوه ی قشنگی را ترتیب می دهند.

نکته ی مهم  دیگر در این باره، رنگ سفید به شدت برای آشپزخانه های با ابعاد کوچک مناسب است. کانال های رنگی روشن این توانایی را دارند که به فضا وسعت و آرامش ببخشند. استفاده از رنگ سفید یا رنگ روشن، باعث خواهد شد فضای شما بزرگتر از آنچه که هست نشان داده شود.

پس اگر آشپزخانه کوچکی دارید و می خواهید که پس از نصب کابینت، فضای آشپزخانه تان بزرگتر از آنچه که هست نمایش داده شود، حتما از رنگ سفید یا رنگ های روشن استفاده کنید.

در هنگام انتخاب رنگی برای کابینت آشپزخانه، بسیاری از افراد تمایل به رنگ سفید ندارند و علت آن هم این است که معتقدند کابینت های آشپزخانه شان یکنواخت می شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید رنگ مکملی را برای رنگ سفید در نظر بگیرید و به اجرا کننده متذکر شوید که از رنگ مکمل به عنوان رنگ دوم استفاده کنید تا قسمت بیشتری از کار را رنگ سفید تشکیل دهید.

برای مشاهده ی نمونه های بیشتر از کابینت های ویژه ی آشپزخانه های کوچک می توانید به قسمت نمونه کارها در سایت درسو مراجعه کنید. درسو محصولی با کیفیت و با قیمتی مناسب را به شما ارائه خواهد کرد.